loading...
انجمن زیست شناسی دانشگاهی
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
رمز های موفقیت در آزمون کارشناسی ارشد 1 1072 akbari
به نظر شما کدوم موسسه برای مطالعه ارشد رشته ی زیست شناسی مناسب تره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 1 282 akbari
جملات دل نشین 2 349 akbari
تصاویر میکروسکوپی برخی از اجزای بدن انسان 3 1326 armita
معرفی بر و بچه های زیست شناسی 25 1160 doll
دانلود کتاب یادگیری گرامر زبان انگلیسی به زبان فارسی 9 1821 hasankhani
نرم افزار جعبه لایتنر 4 778 nafas
منابع ارشد ژنتیک و بیو تکنولوژی 3 1139 nura
74 رمز موفقیت در ازمون کارشناسی ارشد 2 728 ana
رشته تحصیلیتون همون شغل اینده ی شماست؟ 6 716 nafas
پرسش و پاسخ 3 530 nafas
با یه شروع تازه چطوری؟؟ 0 312 nafas
معرفی رشته ها 3 694 nafas
دانلود گزارش کار فیزیولوژی جانوری 1 0 1547 nafas
دانلود گزارش کار میکروبیولوژی 0 772 nafas
معرفی کتاب 5 650 nafas
سوالات ارشد ژنتیک انسانی ( ژنتیک پزشکی ) 0 537 nafas
گرایش های ارشد،میکروبیولوژی 0 534 nafas
منابع توصیه شده نفرات برتر ازمون کارشناسی ارشد 0 3282 nafas
روز بعد از امتحان 5 650 nafas
اواتار خود را از اینجا دانلود کنید 0 544 nafas
گزارش کار ازمایشگاه پروتوزئولوژی 1 628 nafas
zahra بازدید : 365 یکشنبه 18 تیر 1391 نظرات (0)


آینده روشن مغناطيس درماني در پزشکي

علم بررسي اثرات مغناطيس بر حيات، دانشي پر اهميت و شايان توجه است و در آينده در درمان و پيشگيري از بيماري ها و حفظ جان انسان ها و به طورکلي در حرفه پزشکي جايگاه ويژه اي پيدا خواهد کرد. اولين بار در نوشته هاي يوناني 80 سال قبل از ميلاد مسيح به آهن رباي طبيعي اشاره شده است. منطقه اي در ايالات يونان به نام گلنزيا است که در اين منطقه معادن آهن رباهاي طبيعي وجود دارد و تصور مي شد علت نام گذاري به اين دليل باشد. بنابرنظر ديگري اولين بار توسط يک چوپان يوناني به نام ماگنس کشف شده است. ماگنس روزي هنگام عبور از روي تخته سنگي با شگفتي دريافت که عصاي دستي اش جذب آن مي گردد. به اين ترتيب سنگ مذکور مغناطيس نام گرفت. بنابرنظر ديگر آغاز اين روش توسط بيانکو پزشکي چيني، حدود 500 سال قبل از ميلاد مسيح و ارايه اولين رساله در اين زمينه حدود 300 سال بعد در کشور چين بوده است. کاربرد مغناطيس تنها محدود به چيني ها نبوده است. به عنوان نمونه جالينوس در قرن سوم ميلادي از اين روش در درمان اختلالات فعاليت روده بزرگ استفاده مي کرده و يا ابوعلي سينا در قرن يازدهم از اين روش در درمان ماليخوليا استفاده مي کرده است. مطالعات و تحقيقات طي قرون متمادي در کشور چين جريان داشته به طوري که اين سرزمين را مهد اين روش درماني مي دانند. همچنين مطالعات در اروپا از قرن 18 ميلادي آغاز شد. در اين زمان نوبل، ضمن انجام مطالعات دقيقي در اين زمينه، کار خود را به انجمن سلطنتي طب فرانسه ارسال مي کند. متعاقب آن از طرف انجمن، جمعي مامور بررسي راجع به خواص درماني مغناطيس مي شوند. انجام يک سري از مطالعات توسط محققان ژاپني صورت گرفت و نتيجه کار خود را چنين بيان کردند: کاربرد ميدان مغناطيسي بسياري از علايم دردناک بيماران را برطرف مي کند.
انواع نيروي مغناطيسي
- نيروي مغناطيس زمين: زمين به تنهايي يک مغناطيس عظيم کروي با دو قطب شمال و جنوب است و انرژي اين ميدان مغناطيسي بين قطب شمال و جنوب در جريان است. بنا بر يک تئوري، منشا» نيروي مغناطيسي زمين بار الکتريکي احاطه کننده زمين است. با توجه به اين تئوري ها، زمين يک آهن رباي معلق با قطبين شمال و جنوب و خطوط و نيروي مغناطيسي که دارد به موجودات زنده روي زمين اثر مستقيم دارد. نه تنها زمين، بلکه بدن انسان به علت ماهيتي که دارد و حتي کوچک ترين اتم خاصيت مغناطيسي دارد. به همين علت، حيات و زندگي موجودات در رابطه تنگاتنگ با خاک و زمين است. مثلا راه رفتن روي چمن با پاي برهنه باعث غم زدايي و رفع خستگي مي شود. خوابيدن به سمت ميدان مغناطيسي و اثربخشي گل بازي در کنار دريا که باعث آرامش مي شود; از اثر نيروي مغناطيس زمين است.
- نيروي مغناطيسي خورشيد: خاصيت مغناطيسي خورشيد، حدود صد برابر بزرگتر از زمين است. تغيير و تحول در ميدان مغناطيسي خورشيد منجر به طوفان هاي مغناطيسي مي شود که منجر به تغييراتي در ميدان مغناطيسي زمين مي شود. به عنوان مثال لکه هاي خورشيدي منجر به آشفتگي روي موجودات مي شود.
- نيروي مغناطيسي ماه: در هنگام بدر ماه مايعات بدن با سهولت بيشتري جريان پيدا مي کنند. يا روز اول و وسط ماه علاوه بر توصيه مذهبي از نظر علمي، موجب حفظ تعادل مايعات بدن مي شود. برگزاري مراسم و دعا خواندن در هنگام رويت ماه نيز سفارش شده است. همچنين ستارگان بي شمار کهکشان، مغناطيس بزرگي هستند که بر زندگي، ذهن و بدن ما اثر مي گذارند.
اثر مغناطيس بر اندام هاي بدن
ثابت شده سلول هاي عصبي مغز که ارگان کنترل کننده اعمال فيزيکي و رواني است در افراد بزرگسال به طور متوسط 30 وات انرژي الکتريکي توليد مي کند. قلب، معده، اندام ها و عضلات نيز براي پيشبرد اعمال خود، الکتريسيته توليد مي کنند. وجود الکتروليت هاي مختلف در بدن ازجمله کربن، نيتروژن، فسفر و ساير مواد شيميايي که از راه غذا، بازسازي مي شوند، مسئول توليد الکتريسيته هستند. اگر توليد الکتريسيته به علت بيماري، گرسنگي و يا عدم تعادل ذهني نقصان پيدا کند، احساس خستگي مي کنيم. بايد توجه داشت که قطبين جغرافيايي و مغناطيسي با هم منطبق نيستند. قطب مغناطيسي شمال زمين، نزديک قطب جغرافيايي جنوب زمين و قطب مغناطيسي جنوب زمين در نزديکي قطب جغرافيايي شمال است.
فارماکولوژي مغناطيسي
- افزايش فعاليت پمپ سديم - پتاسيم در سطح سلولي
- خنثي کردن تحريک دردناک از طريق بالابردن آستانه درد
- افزايش جريان خون بر موضع و متعاقب آن افزايش درجه حرارت موضعي
- کاهش نفوذ پذيري عروق و خروج مايع از رگ ها به داخل فضاي ميان بافتي و در نتيجه تخفيف تورم موضع
- تعديل عملکرد سيستم عصبي خودکار و تقويت آن
- افزايش ترشحات مفيد بدن
- پاک شدن خون از لخته ها و از بين بردن انسداد وريدها
- بازسازي سلول هاي پير و خسته و افزايش رشد آن ها
اصول و وسايل درمان الکتريکي
يک ابزار ساده آهني که با عبور جريان الکتريسيته ،مغناطيسي مي شود شامل هسته آهني است که داخل يک سيم پيچ استوانه اي از جنس سيم روکش دار قرار گرفته است. با اتصال اين سيم پيچ به جريان الکتريسيته، هسته آهني مغناطيسي شده و مانند يک آهن ربا عمل مي کند و با قطع و وصل جريان خاصيت آهن ربايي خاموش و روشن مي شود و توسط يک تنظيم کننده قدرت آهن ربايي کم و زياد مي شود. نقايص آن وابسته بودن به جريان الکتريسيته، داشتن قدرت زياد و عدم امکان استفاده از آن به روي اندام هاي نرم و حساس است. امواج مغناطيسي حاصل از آهن رباهاي الکتريکي متفاوت با امواج اشعه ايکس است. اين امواج به استخوان ها و عضلات و مغز و اعصاب نفوذ مي کند و ايجاد ناخوشايندي مي کند. ولي در درمان التهاب مزمن مفاصل، درد، تورم و بيماري هاي استخوان موثر است.
آهن رباهاي مورد استفاده در درمان
بر اساس تجربه از نوعي آهن رباي گرد و مسطح که حاوي دو قطب آهن ربايي در دو انتهاي خود هستند استفاده مي شود و آن را در غلافي از يک پوشش خاص به نام پلاستيک که مقاوم به خراش است قرار مي دهند. (اصطلاحا چنين آهن ربايي پريمر ناميده مي شود) آهن رباهاي الکتريکي در نزديکي آهن رباي پريمر و پايين دو آهن رباي پريمر و يا در دو طرف، مقابل آهن رباي پريمر، روي قسمت آسيب ديده قرار مي گيرد. از ديگر ابزار مغناطيس درماني، آهن رباي سراميکي قوسي شکلي است که قدرت کمي دارد و در محل هايي از بدن که انحنا دارد، مثل چشم، گوش، گلو، بيني و در درمان خردسالان زير سه سال به کار مي رود. آهن رباهاي پرقدرت آلياژي براي بزرگسالان به کار مي رود. آهن رباهاي متوسط آلياژي براي جوانان زير 16 سال و همچنين براي بيماران ضعيف به کار مي رود. اين آهن رباها در حفاظي از چوب قرار داده مي شود.
چگونگي استفاده از آهن رباهاي الکتريکي
درمان مغناطيسي در درمان بيماري هاي مختلف موثر است. به عنوان مثال در سردرد قطب شمال يک آهنرباي سراميکي روي شقيقه راست و قطب جنوب آهنرباي مشابه روي شقيقه چپ قرار داده مي شود و در اين حالت آهنرباي الکتريکي پنج دقيقه روي هر گونه قرار مي گيرد. و يا براي درد سياتيکي قطب شمال آهنرباي پريمر در قسمت فوقاني اندام گرفتار جائي که دردشروع مي شود قرار داده مي شود و آهنرباي الکتريکي در کنار آن قرار داده مي شود. سپس قطب جنوب آهنرباي پريمر ديگري کف پاي همان طرف و آهنرباي الکتريکي روي پا همان طرف قرار داده مي شود.
انواع بندهاي مغناطيسي
- سربند مغناطيسي: اين سربند روي پيشاني بسته مي شود و براي مشکلات پيشاني، شقيقه و کل سر مفيد است و در درمان ميگرن، بي خوابي، ضعف قواي مغزي و کم حافظه بودن به کار مي رود.
- گلوبند مغناطيسي: دور گلو بسته مي شود و براي شکاياتي نظير سرفه، التهاب، تحريک گلو،اوريون، گلو درد و التهاب لوزتين و غيره مفيد است.
- مچ بند تنظيم جريان خون: اين مچ بند براي تنظيم فشارخون به کار مي رود.
- شکم بند مغناطيسي: براي رفع بيماري هاي شکم و پشت مفيد است. همچنين براي اختلالات گوارشي، دردشکم، پشت و کمردرد، دردهاي عضلاني، درد مربوط به سنگ کليه و ديسک به کار برده مي شود.
- زانوبند مغناطيسي: براي رفع مشکلات مختلف زانو نظير التهاب مفصل، دردهاي عضلاني، روماتيسم، خشکي و تورم مفصل مناسب است.
- گردنبندهاي مغناطيسي: در درمان بيماري هاي قفسه سينه، بيماري هاي ريوي مثل آسم، برونشيت، التهاب، درد قفسه و تجمع مايع در فضاي جنب مفيد است.
طي سال هاي گذشته از مغناطيس به عنوان وسيله اي در جهت کاهش درد و درمان بسياري از بيماري ها و مشکلات استفاده مي شده است. در مطالعه اي که توسط استيفن پارت از نوع تمام کور (هم محقق و هم افراد مورد مطالعه از روش مطالعه اطلاعي ندارند) در دانشکده پزشکي پايلور شهر هوستون انجام شد; اثرات مغناطيس حقيقي و کاذب را در دو گروه با هم مقايسه کردند. 50 بيمار مبتلا به زانو درد را به مدت 45 دقيقه تحت دو روش درماني پلاسبو و مغناطيس درماني قرار دادند. نتايج نشان داد 29 بيماري که در معرض مغناطيس درماني قرار داشتند درد کمتري را نسبت به بيماري که در معرض روش هاي پلاسبو بودند، احساس مي کردند.


ارسالی کاربر عزیز:zahra

درباره ما
Profile Pic
این سایت برای دانشجویان رشته ی زیست شناسی طراحی شده که این امکان رو به اونها میده که سوالات ومطالب مورد نیاز خودشون رو از وبلاگ دریافت کنن.واگه دوست داشته باشن گزارش کارهای ازمایشگاه و تحقیقات اونها با نام خودشون در وبلاگ قرار بگیره می تونن اونا رو به ایمیل نویسنده ارسال کنند.ودر نهایت اینکه بچه ها بتونند در یک محیط مجازی از نظرات و تجربیات دوستان خودشون بهرمند بشوند و لذت ببرن. فراموش نکنید که در انجمن وبلاگ ثبت نام کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    رشته ی انتخابی شما برای کارشناسی ارشد؟
    میزان رضایت مندی شما از مطالب وبلاگ به چه میزان می باشد؟
    پیوندهای روزانه
  • دهکده زیست شناسی (160)
  • شبکه رشد (106)
  • پاور پوینت های زیست شناسی (181)
  • تدریس زیست و ازمایشگاه 1 (134)
  • تدریس میکروبیولوژی (136)
  • انجمن دانشجویان زیست شناسی ایران (520)
  • سایت المپیاد زیست شناسی رشد (145)
  • زیست شناسی دانشگاه هاروارد (231)
  • اجزای بدن انسان به صورت سه بعدی (133)
  • سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی (134)
  • جهان زیست شناسی (127)
  • پیام نور نیوز (136)
  • اخبار پیام نور (136)
  • سایت شیمی و ازمایشگاه شیمی (148)
  • کارشناسی ارشد جنگلداری ایران (127)
  • بر بالهای کتاب (130)
  • سایت حاوی انیمیشن های زیست شناسی (115)
  • وبلاگ رسمی محمد رضا گلزار (369)
  • کتابخانه دیجیتالی دانشگاه پیام نور (133)
  • اطلس هماتولوژی (135)
  • کتابخانه مجازی ایران (131)
  • پاتوغ تغذیه (141)
  • دانلود فیلم وسریال های روز (264)
  • دانلود سریالهای خارجی (215)
  • طرفداران سریال خاطرات یک خون اشام (144)
  • ازمایشکده (145)
  • زیست شناسی با عکس (138)
  • پیوند های زیست شناسی (145)
  • سایت سیستماتیک مالتا وایلدپلنتس (154)
  • عکس های میکروسکوپی زیست شناسی (152)
  • بیوشیمی انلاین (147)
  • یادگیری ژنتیک (137)
  • رازهای بچه های دانشگاه (142)
  • اناتومی بدن (149)
  • کلیپ های HD (129)
  • پیکس (216)
  • Arthur's Plant Biology (76)
  • پایگاه زیست شناسی ایران (147)
  • دوستان من در دانشگاه

    خانم نتیجه بر

    خانم امیدوار

    خانم بانشی

    خانم دهقانی

    خانم عابدی

    خانم محمد نژاد

    خانم منصوری

    خانم اکبری

    آمار سایت
  • کل مطالب : 97
  • کل نظرات : 66
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 1436
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 82
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 95
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 193
  • بازدید ماه : 414
  • بازدید سال : 4,325
  • بازدید کلی : 308,942
  • کدهای اختصاصی

    دریافت کد پیج رنک گوگل

    پاتوق زیست شناسی نفس را در گوگل محبوب کنید

    یاهو-بلاگفا-یاهو-وبلاگ
    تماس با ما

    Top Blog
    وبلاگ برتر در تاپ بلاگر


    

    Top Blog
    مسابقه وبلاگ برتر ماه

    Title of your content This would be a description of the content your users are sharing

    كد ماوس

    دانلود نرم افزارهای کاربردی

    Nero

    Win rar

    babylon

    jet-audio

    Yahoo-Messenger